Wednesday, November 6, 2013

Nicăieri nu e ca acasă! (16)

Cine a spus vorba asta, adevăr a grăit, oriunde te-ai duce, nicăieri nu e ca acasă. Patul tău, casa ta și cel mai important mâncarea făcută de mama. Știți voi mamele sunt precum niște vrăjitoare, fără să le spunem ce vrem să mâncăm ele ne pregătesc exact mâncarea la care am visat atâtea ore la curs. Să vă mai zic și de expresia surprinsă de pe fețele noastre când vedem că mama ne știe prea bine.
Când mă gândesc la acasă, mă găndesc la mama și când mă gândesc la mama mă gândesc fără să vreau la cozonacii cei mai buni pe care i-am putut mânca (și nu o zic doar că este mama mea). Aici, acasă, mama îmi pregătește cei mai buni cozonaci, mai ales dacă sunt presărați și cu spiritul sărbătorilor este și mai bine.
Dacă înainte pregătirea dură foarte mult din cauza cuptorului antic, ce se mai stingea când îți era lumea mai dragă și mama se ruga să nu se închidă că nu mai cresc cozonacii. Acum totul este mult mai simplu, cine s-ar fi gândit că se vor inventa cuptoare care să le programezi când să se deschidă și când să se închidă, dar mai ales să se mai spele și singure. De obicei aceste cuptoare sunt cele incorporabile. Cele care se asortează atât de șic cu mobila din bucătărie mai ceva ca o piesă de muzeu.
Cuptor Incorporabil Hotpoint Ariston FK89E.20X/HA, Multifunctional, Sistem Dual Flow, Programare electronica, (Inox)Mereu mama și-a dorit un astfel de cuptor așa că ne-am hotărât ca preț vs calitate cele care își merită banii sunt acele cuptoare incorporabile Hotpoint Ariston. Iar dacă tot am vorbit de calitate, mama a visat la un cuptor de inox, așa ca Ariston având o varietate considerabilă am găsit cuptorul ce la visat.
Pe vremea când eram copil, mirosul mâncării se amesteca cu mirosul de gaz al cuptorului iar în bucătărie era un miros specific, atunci știai sigur că mama gătește, în schimb de când are noul cuptor acest miros a dispărut, mirosul de gaz rămânând savoarea copilăriei pură. Timpul cu noul cuptor este mult mai scurt, afișajul este electronic, un lucru nemaipomenit pentru mămica mea deoarece a îmbătrânit și vederea nu îi mai este ca la 20 de ani. Deși vechiul cuptor putea coace de la dulciuri până la mâncăruri tradiționale și pizza. Noul cuptor al mamei este astfel făcut să aibă programe speciale pentru dulciuri, pâine, pizza.
Poate în cel vechi mâncarea se mai ardea, că flacăra nu se putea seta cum trebuie acum nu mai este o problemă, astfel încât nici un cozonac nu va fi ars când va ieși din cuptor. Astfel mama nu va mai trebui să stea cu ochii pe cuptor și va putea face și altceva prin casă până este gata mâncarea. Visul oricărei gospodine este un aragaz incorporabil.
Articol scris pentru SuperBlog 2013

No comments:

Post a Comment

Un gand,o idee...