Friday, November 29, 2013

Colaborăm sau nu? (27)


Imediat se termină încă o ediție SuperBlog și mi s-a pus problema colaborărilor atât online cât și offline. Ca și blogger începător (doar cu numele), deși am blogul din 2009, tot blogger începător mă pot numi deoarece până acum m-am ocupat doar de postări personale, puține fiind postările cu un iz de promovare.
De anul trecut m-am apucat de colaborări cu diverse firme și blogul și-a schimbat un pic macazul cred eu în bine, a devenit mai citibil și mai versatil. Dacă până atunci era un blog exclusiv pentru și despre literatură acum blogul a primit pe el articole de la îmbrăcaminte, beauty până la IT.
După părerea mea colaborările sunt esențiale în viața virtuală a unui blogger deoarece astfel își poate crește rank-ul pe care majoritatea încearcă să și-l crească prin orice metode. Pe lângă asta, colaborările dintre firme și bloguri sau de ce nu între bloguri ajută să se facă cunoscute bloguri mici și noi apărute.
Pentru o companie care optează pentru o colaborare, avantajele implică promovarea produselor, testimoniale adevărate ale produselor deci credibilitatea crește simțitor apoi în principal promovarea firmei în principal. Până acum am colaborat cu firme ce comercializau bijuterii, cosmetice și lentile de contact. Dacă revin la ideea inițială a blogului, am avut și colaboratori literari ca unele librării, ce mi-au încredințat sarcina să promovez o carte și să îi fac un rezumat pentru a convinge oamenii ce citesc dacă acea carte merită cumpărată.
Avantajele unui blogger într-o astfel de colaborare este și aceea că au ocazia să testeze și să promoveze produse noi și inovatoare, s-a întâmplat să se dorească promovarea unor produse ce nici nu au ieșit pe piață, un lucru ce pe un blogger îl cataloghează exclusivist.
Mai sunt colaborările între bloggeri, aceste colaborări avantajează blogurile mici deoarece, având un parteneriat cu un blog mai mare, instant îi aduce și pe ei în lumina reflectoarelor și le crește popularitatea.
Ar mai fi un mod de parteneriat și acela a partenerilor media, acela care promovează articole sau bloguri prin intermediul altor bloguri sau site-uri care se ocupă cu așa ceva.
Un altfel de colaborare este aceea în genul site-ului Zelist. Dacă sunteți de ceva timp în 2.0 atunci știți că Zelist este ,ca să spun așa, o bază de date cu bloguri și site-uri. Foarte simplu te înscrii și afli unde te afli în ierarhia lor din multitudinea site-urilor înscrise. Și eu sunt înscrisă și nu am mai verificat de mult pe ce loc mă aflu. Așa că având ocazia asta, am verificat și am văzut că am mai crescut. Însă nu mult, asta înseamnă că nu prea m-am implicat în comunitatea 2.0.  Rău pentru mine zic, însă pe viitor vreau să mă implic mai mult și să încerc să îmi ridic blogul pentru că a devenit o parte din mine.
În concluzie colaborările sunt esențiale pentru susținerea unui blog pe linia de plutire, dacă vrei să intri cu dreptul în lumea bloggingului este cel mai indicat să începi prin colaborări între și cu bloggeri. Apoi crescând, poți începe colaborările cu firme și companii.
Dacă îți iubești blogul, începe să colaborezi, să crești și să ajungi în top.
Articol scris pentru SuperBlog 2013

No comments:

Post a Comment

Un gand,o idee...