Wednesday, September 28, 2011

Recenzie Drumul de Cormac McCarthy

O carte care nu o voi uita usor.Cartea de care va voi vorbi in continuare se numeste Drumul si este scrisa de Cormac Mc Carthy.Povestea prezentata in carte este una dezolanta,trista,in care totul nu mai este ce a fost.Subiectul cartii este sfarsitul lumii din toate punctele ei de vedere si prezinta drumul parcurs de un tata si un fiu spre nicaieri,dar totusi spre o lume mai buna.O carte in care culorile isi pierd numele,la fel ca si pasarile,unde harta este un obiect important in drumul celor doi.Culorile raman vii doar in memorie sau in vis,realitatea fiind una fada,fara culoare,unde culoarea care adanceste tristetea si dezolarea este pe de parte culoarea gri.

Furtunile de foc au mistuit padurile si orasele lasand in urma lor orase moarte care bantuie in continuare existenta celor doua personaje care isi duc pacatele de a fi oameni in spate,pana la coasta sudica a tarii unde dupa spusele tatalui,mai exista si alti ca ei.Dupa parerea mea autorul foloseste un suspans care creste progresiv,atingand cote neimaginabile.
Pamantul a fost uitat de Dumnezeu astfel incat apocalipsa s-a napustit asupra lumii,asta este mesajul cartii.Iar tatal si fiul sunt imaginea dragostei,a sperantei si a increderii ca candva va fi mai bine.Lumea este acoperita de o iarna nucleara in care fulgi de zapada sunt in realitate cenusa oraselor,a oamenilor,a lumii inconjuratoare.Lumea prezentata in carte nu mai este acceasi,oameni pentru a supravietui devin canibali,iar grija pentru aproape devine nula.
Din pacate sfarsitul cartii este dureros,dar ne invata un lucru sa nu ne dam batuti nici atunci cand simtim ca toata lumea noastra s-a prabusit.
Mie una cartea mi-a amintit de poeziile lui Bacovia,de plumbul greu ce cade din cer si de cadavrele in putrefactie ce merg alene in orasul mort.
O carte care te marcheaza,care te invata ca nu totul este pierdut cand toata lumea obisnuita asa cum o stii tu nu mai exista.
Aceasta carte a avut si o ecranizare adaptata dupa ea in 2009,o ecranizare destul de buna zic eu,l-am vazut anul trecut cand aveam obsesia pentru filme despre apocalipsa.Respecta firul narativ al cartii,desi actorii nu prea mi-au placut,totusi un film frumos.
Va recomand si cartea si filmul din toata inima,pentru ca este o carte care nu o veti lasa din mana asa usor.
Cartea o puteti achizitiona de AICI.
Cartile mi-au fost oferite de dragul meu sponsor Libraria Online Libris carora le multumesc foarte mult.