Tuesday, March 19, 2013

Visul unei vacante de vara (7)

Nici nu ma trezisem bine si mama deja imi scotea hainele din dulap, nu intelegeam ce se intampla si cu atat mai mult cand vedeam atata agitatie in casa. Buimaca ma uit la mama cum imi facea bagajul si nedumerita o intreb:
Fișier:050529 Barcelona 026.jpg - Ce sa intampla, unde plecam?
-Pai, ti-ai dorit sa mergi in Spania asa e?
-Da, dar cum, cand si mai important cu cine?
-Noi doua, o vacanta bine meritata.
-Atunci Barcelona sa fie.
In jumatate de ora am fost imbracata si ne pregateam sa plecam spre aeroport. De mica visam sa vizitez Spania, dar mai ales Barcelona, un oras incarcat de istorie.
Nu am avut stare in avion pana am ajuns, o data aterizat am sarit din el si m-am invartit in loc uimita, in sfarsit visul meu de cand eram copil mi s-a indeplinit. Mama deja era destul de departe si se chinuia sa se inteleaga cu cel care ne era ghid, evident spaniola ei nu era atat de buna. Insa asta nu era nici o problema avand in vedere ca stiu spaniola. Desi am ramas fascinata de Barcelona charter-ul nostru se numea charter Costa Brava asa ca am luat autocarul si am parcurs cei 60 de km pana pe minunatul tarm. Nu pot spune cat m-am bucurat cand am vazut albastrul marii dar si povestile ce le-am auzit de la pescarii localnici.
In ziua urmatoare ne-am intors in Barcelona pentru a merge pe urmele marelui arhitect Gaudi. Prima oprire a fost la Palau Güell, palatul creat pentru industriasul Eusebi Güell in anul 1889. Ce ma impresionat cel mai mult la palat au fost portile de fier cu arc cu arc parabolic. A doua oprire a fost Casa Milà, construita in 1907. Arhitectura ei m-a lasat fara cuvinte, onduleurile o face foarte diferita si unica. Ultima oprire si cea mai importanta fara cuvinte este Sagrada Família. Practic asta e monumentul pe care mi-l doream cu atata ardoare sa il vad. Desi este inceputa din 1882 nici pana azi nu este terminata. Prezinta o arhitectura art nouveau, specifica lui Antoni Gaudi. Acum am vazut cu adevarat de ce se numeste orasul lui Gaudi. 
Intorcandu-ne la Costa Brava am stat la soare si m-am bucurat de restul vacantei in Barcelona.
L-a intoarcere, o zi si o noapte am stat sa povestesc prietenilor despre minunata mea vacanta in Spania.De asemenea le-am recomandat faptul ca pot pleca si din Cluj nu doar din Bucuresti. A fost vacanta perfecta, abia astept sa mai pot ajunge in Spania.
Articol scris pentru Spring SuperBlog 2013
 

No comments:

Post a Comment

Un gand,o idee...